Mi az a SEO?
Mi az a SEO?
Biztosan hallottál már a SEO-ról, ha van weboldalad vagy éppen most tervezel létrehozni egyet.
Ha benned is felmerült már valaha a kérdés, hogy “Mi az a SEO?”, akkor a legjobb helyen jársz!
Írásunkból megtudhatod a SEO jelentését, megismerheted a legfontosabb SEO fogalmakat és a keresőoptimalizálás lépéseit és fő területeit.
1. A SEO marketing jelentése
A SEO egy angol mozaik szó, melyet a search engine optimization kezdőbetűi alkotnak.
A SEO magyarul keresőmotor optimalizálást jelent, azonban a hétköznapi nyelvben a rövidített formáját, azaz a keresőoptimalizálást használják.
A világ legnépszerűbb keresőmotorja egyértelműen a Google, de például a Yahoo! és a Bing is széles körben ismertek.
A keresőmotort napi szinten használja mindenki, aki internetezik, de kevesen vannak tisztában a keresőoptimalizálás jelentésével.
Felhasználóként elvárjuk a keresőktől, hogy a keresésünk minél relevánsabb és megbízhatóbb találatokat eredményezzen.
Soha nem szabad elfelejteni, hogy a keresőmotoroknak is az az érdeke, hogy a felhasználók keresése minél eredményesebb legyen, hogy visszatérő userekkel gazdagodjanak.
Tehát összetett algoritmusokat alkalmaznak annak érdekében, hogy a keresés mindig eredményes és hasznos legyen a felhasználók számára.
A vállalkozásoknál létfontosságú kérdés, hogy a keresőmotor hányadik találatként jeleníti meg a weboldalukat.
Bizonyított tény, hogy a legtöbb esetben az internetezők, csak a találati lista első, ritka esetben második oldaláig tekintik meg a találatokat.
Egyszerűen belátható, hogyha a potenciális fogyasztó az első néhány találat között megtalálja azt, amit keresett, nem fog tovább kutakodni, ezért fontos egy weboldal SEO-barát kialakítása.
A SEO marketing alkalmazásának tehát az a lényege, hogy a weboldaladat, és annak tartalmait úgy alakítod ki, hogy azt a Google algoritmusa egy-egy adott kulcsszóra történő keresés esetén relevánsnak és megbízhatónak értékelje.
Tegyük fel, hogy van két, szinte egyforma vállalkozás, az egyik a találati lista első oldalának első helyezettje, a másik pedig a második oldal végén lévő vállalkozás.
Mindkettő kiemelkedően jó szolgáltatást nyújt, minőségi munkát végez és jó áron dolgozik, azonban az internet korában a második vállalkozás bevétele le fog maradni a keresőmotor találati listájának első helyezettjétől.
A két említett vállalkozás között csak annyi a különbség, hogy a hátrébb sorolt vállalkozás talán a fennmaradásért küzd, míg az első találatok között megjelenő tisztában van a keresőoptimalizálás fogalmával és hatékonyabban alkalmazza a SEO-t.